Thursday, 31 May 2012

Belajarlah ye...

Assalamualaikum.

Belajarlah menerima kelemahan orang lain..itu yang sedang sy belajar dan lalui sekarang..bersahabat dengan berbagai manusia yang sememangnya bermacam ragam..adakala mereka benar-benar menguji kesabaran sy..fuhhh memang betul-betul menguji mental dan fizikal sy..rasa nk marah,herdik,dan jerit kuat2 kat telinga dia tapi sabar masih lagi bersama sy..setia di saat sy diduga dengan ragam mereka yang macam2...

Entahla sy memang jenis begini..hati sy sangat2 sensitif..mudah tersentuh..mudah simpati..hari ni sy benci dan rasa nk marah mereka tapi esok tiba2 hati jadi sejuk dan kesian tgk wajah mereka..jgnkan esok kadang2 tu x sampai 10 minit dah timbul perasaan simpati..buatla ape je sy dgn mudah akan maafkan mereka..mungkin ada kes2 yg sy berdendam terlalu lama tapi sy yakin sy pasti akan maafkan mereka..

semua manusia mesti ada kelemahan..kita sendiri pon terlalu banyak kelemahan yang kita sendiri sedar dan tidak sedar..alangkah bahagia bila orang lain memaafkan kita dan menerima baik buruk kita..jadi tak salahkan kita lakukan benda yang sama?siapa pon mereka belajarlah menerima seadanya..kadang2 kerana kelemahan mereka itu membuatkan mereka istimewa di mata kita..jangan kerana kelemahan mereka yg sedikit buatkan kita lupa pada kelebihan dan keistimewaan mereka..




p/s:sedang cuba memaafkan teman barunya yang menghacurkan impian sy :p

2 comments:

Mrs. Aisam said...

betul2....belajarlah untuk kearah kebaikkan ke bagus...saling lah ingatkan ant. satu same lain...insyaAllah...

zuriati zainudin said...

betul tu bai..x rugi menerima kelemahan org lain..anggapla semua tu asam garam hidup kite...lucky me to have you :)