Wednesday, 29 February 2012

Syukur

Ramai yg kata keje saya ni x best..ade yang suruh benti..ade yg suruh cari keje lain..mmg mcm2.saya sendiri pon pernah wat cubaan berani mati hntar surat resign kt bos gara-gara stress terlampau huhu...
tapi entah dari mana datang kekuatan..semakin saya stress semakin saya cinta kerja ini..saya x peduli org nak kata ape..tau x kenapa??

3 tahun bergelumang dgn keje ni mcm2 hikmah yang saya jumpa..
hikmah yang paling saya xkan dapat kt tempat lain~melihat kesusahan dan kesempitan hidup orang lain..
kita bergembira duduk rumah cantik tapi masih ada yang tidur berlantaikan tanah
kite bergembira pakai baju cantik tapi masih ada yang pakai baju buruk,lusuh n tertunggu2 orang lain bagi baju terpakai
kite gembira makan sedap-sedap tapi masih ada yang makan minta ihsan jiran
sedih kan?
tiba-tiba saya terfikir adakah Allah telah pilih saya untuk melihat semua ni?
mungkin ya...mungkin Allah pilih saya untuk mengajar saya erti bersyukur
memang kerja saya x sehebat orang lain
terpaksa keluar masuk kampung
panjat bukit,redah bendang,terpaksa menempuh kawasan2 yang kadang2 wat saya x lalu makan 2,3 hari
tapi saya puas...
saya x kisah x mampu pakai handphone 2,3 ribu mcm orang lain
saya x kisah terpksa guna n bawa kete sendiri masuk kwasan2 yg boleh merosakkan kete saya
saya x kisah terpaksa berhujan,berpanas..
saya x kisah x dapat luangkan masa saya bersosial n shopping mcm orang lain

Sebab saya yakin Allah sentiasa memberi yang terbaik utk saya.

Saya bersyukur!

Monday, 27 February 2012

Biarkan dia pergi...

Mengapa ditangis?
Bukankah itu yang aku minta kepadaNya dulu
Minta setiap kali sesudah solat,malah saban waktu
Minta semua yang dekat denganku mendoakan hanya yang terbaik untukku
Bukankah itu yang kumahu dulu?

Mengapa saat Allah sedang memberi apa yang kuminta
Aku seakan menafikan kebenaran itu?
Menidakkan janji dan takdir Allah?

Ya Allah
Aku leka rupanya
Aku tidak bersyukur rupanya
Aku terlampau meminta untuk dicepatkan takdir ku
Aku bersujud dan meminta tanpa henti dalam istikharahku

Dan sekarang Allah sedang mengabulkan permintaanku
Jadi tak perlu bersedih
Tak perlu menangis
Tak perlu berdendam
Tak perlu sesal
Kerana Allah sedang memberi apa yang telah direncanaNya
Bersyukurlah 

Sunday, 19 February 2012

CINTA BUTA????

sape kata cinta itu buta??
bukan cinta yang buta tp kita yang selalu leka dengan cinta..
biarkan orang yang salah menyambut cinta kita
sanggup menghabiskan masa bertahun2 semata2 kerana terlalu ikutkan cinta
xpe...biarkan...ala nanti die berubah la..
semua tu ayat2 bajet cinta sepenuh hati sampai nk mati..
pernah kamu igt Allah waktu kamu sedang seronok bercinta??
pernah igt Rasulullah masa kamu sdg sibuk berdating??
igt x mak dan abah waktu seronok berjalan bepimpin tgn??

betul org kata pengalaman mendewasakan kita..
kata bestfriend aku biarkan kenangan pergi seperti debu..
jgn lupakan kenangan tapi biarkan ia dan brsyukur sekurang2nya Allah masih memberi rasa indah masa tu..
sekarang hidup perlu diteruskan..
yakin dengan takdir dan jajnji Allah

serik bercinta???
tidak!
saya akan terus mengembara mencari cinta
sbb cinta itu sgt indah..
doakan sy mendapat cinta yang diredhai Allah
Syukur Ya Allah kerana memberi nikmat cinta ini...

Wednesday, 8 February 2012

Hati...

Syukur Ya Allah..

DIA memberi hati ini
DIA mengizinkan ku terus melayani hati ini
DIA relakan hati berkongsi  bersama hati itu
DIA benarkan hati itu  menyambut rasa hati ini
dan sekarang...DIA juga membenarkan hati ini disakiti hati itu..

Ya Allah tenangkan jiwaku
Relakan lah rasa hati ini pergi..
Kerana ku tahu hati itu telah diberi kepada hati yang lain...