Blog Archive

Wednesday 29 February 2012

Syukur

Ramai yg kata keje saya ni x best..ade yang suruh benti..ade yg suruh cari keje lain..mmg mcm2.saya sendiri pon pernah wat cubaan berani mati hntar surat resign kt bos gara-gara stress terlampau huhu...
tapi entah dari mana datang kekuatan..semakin saya stress semakin saya cinta kerja ini..saya x peduli org nak kata ape..tau x kenapa??

3 tahun bergelumang dgn keje ni mcm2 hikmah yang saya jumpa..
hikmah yang paling saya xkan dapat kt tempat lain~melihat kesusahan dan kesempitan hidup orang lain..
kita bergembira duduk rumah cantik tapi masih ada yang tidur berlantaikan tanah
kite bergembira pakai baju cantik tapi masih ada yang pakai baju buruk,lusuh n tertunggu2 orang lain bagi baju terpakai
kite gembira makan sedap-sedap tapi masih ada yang makan minta ihsan jiran
sedih kan?
tiba-tiba saya terfikir adakah Allah telah pilih saya untuk melihat semua ni?
mungkin ya...mungkin Allah pilih saya untuk mengajar saya erti bersyukur
memang kerja saya x sehebat orang lain
terpaksa keluar masuk kampung
panjat bukit,redah bendang,terpaksa menempuh kawasan2 yang kadang2 wat saya x lalu makan 2,3 hari
tapi saya puas...
saya x kisah x mampu pakai handphone 2,3 ribu mcm orang lain
saya x kisah terpksa guna n bawa kete sendiri masuk kwasan2 yg boleh merosakkan kete saya
saya x kisah terpaksa berhujan,berpanas..
saya x kisah x dapat luangkan masa saya bersosial n shopping mcm orang lain

Sebab saya yakin Allah sentiasa memberi yang terbaik utk saya.

Saya bersyukur!

1 comment:

fidayu mohd shobri said...

bersyukurlah.. kerana Dia maha adil