Blog Archive

Friday 13 April 2012

maaf

baru tadi hati saya benar-benar tenang
saya sudah maafkan kesalahan dia pada saya
dan saya sudah pun memohon maaf kepadanya
tiada niat sebaliknya
jauh sekali untuk merampas kebahagiaan orang lain
hanya sekadar membersihkan jiwa ini
walaupun dia tak jawab message saya
tidak mengapa
mungkin dia belum terbuka untuk memaafkan dan dimaafkan
mungkin tidak yakin dengan keikhlasan saya
saya tidak pasti
Allah maha melihat...Allah maha mendengar...Allah maha mengetahui...
selebihnya....biar Allah yang tentukan









p/s:hanya orang yang benar-benar ikhlas akan mengerti harga sebuah kemaafan...memaafkan dan dimaafkan adalah antara nikmat yang tidak ternilai dari Allah...belajarlah mencari sebuah kemaafan kerana di situ ada ketenangan...subhanallah.


No comments: