Sunday, 18 March 2012

Lagu saya!

Pernah dengar x koleksi lagu-lagu Opick?Saya x pasti sama ada saya outdated ke ape tapi 1st time dengar mase tahun 2010..tu pun sebab sorang kawan ofis saya ni selalu pasang lagu opick dalam kete die..smpai saya n lain2 dh blh hafal hehe...bermula dari situ saya btol2 jatuh cinta dengan alunan dan mesej dalam lagu tu..btol2 menyentuh jiwa..sehingga saya mula dgr kt youtube dan pasang sepanjang masa dlm kete sama macam kwan saya hehehe...skrg baru tau kenapa dia x jemu2...ingat lagi lagu opick buatkan saya makin teruja untuk terus mencari ilmu...mencari2 apa yang selama ini dicari..pelik kan bila tersedar melalui lagu...mungkin lain orang lain caranya tapi bagi saya lagu itu membuka pintu hati saya untuk HIJRAH...masih segar dalam ingatan saya saat saya jatuh,saat dikhianati, lagu itu terus menyemarakkan saya untuk terus mengingati Allah..terus menyedarkan saya dari leka..Syukur Ya Allah..
Kanapa di Malaysia kurang lagu2 ketuhanan yang boleh menyentuh jiwa?alangkah baiknya kalau ada yang boleh buat lagu mcm Opick..Bukan untuk mengagungkan muzik tapi membawa muzik ke haluan yang btol...Ramai yang suka lagu cinta kepada manusia hingga lupa cinta kpd yang maha agung..
entah la..apa yang saya tulis ni selalu bermain di kotak fikiran saya.

p/s: berhibur biar ada batasnya..

2 comments:

fidayu mohd shobri said...

lagu2 tu sedapppppppppppp sangat.. halwa telinga yg sangat mendamaikan

Dina Marliana said...

k.zaza..apa nm album opick 2? nk beli jugak...hee