Monday, 23 July 2012

Kata orang tua

Assalamualaikum...

Masa berbuka puasa dgn teman serumah tadi tibe2 topik ni muncul..topik apa?topik ni la..kata orang tua..bagi yg biasa membesar dengan org tua atau mmg parentsnye suke ikut adat resam melayu kita mmg xkn lari dari petua atau lbh tepat lagi larangan orang tua2..mcm2 yang dilarang..bile igt blk mmg tersenyum sorang..mak n abah sy xla ikut sgt tapi sy ade makcik n jiran yg suke sgt pegang pada pantang larang..nk tau ape jom check it out!!

tengah masak jangan menyanyi nnt dapat laki tua
eh yeke..?kawan sy selalu jgk nyanyi kt dapur tapi dapat husband yg sebaya je ade jgk yg dpt lbh muda..
sebenarnya xnk bagi kita leka takut hangit lak masakan tu nnt

jangan duduk kt bendul pintu nnt xde org masuk meminang
hmmm musykil gak ni sbb selalunya kt bendul pintu la plg best lepak kan..sambil tgk org lalu lalang..mane tau sbb dok kt bendul pintu la kot tibe2 ade mamat hensem ternampak kite n tersyok kt kite hehehe
sebenarnya anak dara x elok dok bertenggek dpn pintu x manis org tgk

lepas makan jgn biar tgn kering x basuh nnt x cium tangan mak mertua
hehe xtau la apa relevannya tgn kering ngn cium tgn mak mertua
sebenarnya nk ajar kita jgn bermalas2 n nmpak sgt x elok lps mkn biar tgn tu x basuh

jgn makan dalam periuk nnt kawen hujan x berhenti
ha yg ni la plg cnfused sampai skrg..hahaha..
sebenarnya nk didik kita lebih bersopan n x gelojoh..mkn dlm pinggan kn nmpak ayu huhu..

jangan tunjuk pelangi nnt kudung jari
sampai skrg benda ni masih terbawak2 sampai ke besar..sampai skrg xtau motif,sbb dan akibat hehehe...


p/s: kadang2 rasa indahnya zaman dulu-dulu..manis..sukar diganti kisahnya..agak2 bdk skrg lalui x benda cmni?ruginye generasi baru kan..

2 comments:

fidayu mohd shobri said...

kalau gatal tangan org kata nk dapat @ keluar duit tu camne?? setuju?? :)

zuriati zainudin said...

yg tu pon krg pasti sbb ade msa time i gatal belah kanan dapat duit n kadang gatal belah kiri pon dapat duit so yg tu xleh pakai hehehe..sebenarnya mgkin nk sedapkan hati kite je..yela tapak tgn gtl kn tiba2 xde sbb hehehe