Wednesday, 18 July 2012

Abah

Assalamualaikum..

hari ni hari lahir abah :)...x sabar nk jumpe abah..esok makesure bwk beg blk kmpung siap2 masa nk dtg ofis hehehe..dh beli hadiah utk abah 2 minggu awal..harap2 abah suke huhu..hmmm tiba2 teringat kenangan sepanjang 28thn hidup dgn abah..terlalu banyak utk dikongsi..

kadang2 seronok tgk agihan tugas mak dan abah..mak selalunya akan urus semua hal rumah~masak,mengemas,membasuh..macam2 la.abah?ha mestila melayan kami adik beradik..igt lagi pagi2 masa nk g sekolah abah akan pastikan baju sy dan adik kemas,bergosok,kasut putih,rambut disikat dan diikat rapi..klu kasut kotor abah akan bangun awal n kapur kasut yg kotor then letak belakang peti ais hehehe..

keluar je dari pagar sekolah kereta abah memang dh sedia menunggu..sepanjang sy bersekolah boleh dibilang dengan jari berapa kali kami yg kena tunggu abah tu pun sebab abah ada hal penting yg x dpt nk elak..masuk je keta abah akan sabar dengar macam2 songeh anak2nya..hehe rindu sgt saat tu.kadang2 abah yg angkat beg sekolah masuk dlm umah sbb ngadu beg berat hehehe...rindu rasa nk solat jemaah dengan abah..teringat masa kecik2 dulu bile maghrib je laju nk solat ngn abah..pastu abah akan baca kuat2 n sy akan follow bacaan abah dengan lenggok yg sama..bile igt balik memang nk tergelak..time tido abah akan ronda pantau anak2..abah akan check kot2 anak-anak digigit nyamuk..klu ade nyamuk hinggap di badan dia x tampar tapi picit dngan perlahan sekali tkut kami terjaga..kadang2 selalu tunggu abah yg dtg picit nyamuk dan buat2 tido hehehe..

memang rindu semua kenangan tu..rindu abah..sempena hari lahir abah ni sy doakan abah diberi kesihatan yg baik,diberkati hidup oleh Allah dan sentiasa dipayungi lindunganNya..
kami semua sayang ABAH!!

7 comments:

fidayu mohd shobri said...

:) mesti tak sabar nak bagi hadiah kan..

zuriati zainudin said...

hehehe..tau xpe..x sbar gile dh ni

arissabutik said...

cik cantik background blog heheee : comment on topic...- begitulah seorang "hero" dalam hidup anak masing2.. takde sesiapa dapat menandingi kehebatan 'abah', walaupun skrg abg taufik jg. seorng bapa... "hope someday i also could be like 'abah' too"...

zuriati zainudin said...

amin...semoga diberkati hendaknya

Anonymous said...

heeee...manje betui la kakcik nei(tajam).hahahahaaa..begitulah seorang abah yang berjiwa kental sehingga ke hari ini...beruntung kakcik....

Mrs. Aisam said...

selagi ade..selagi itu la kite kene hargainye kan...walau buruk baik parents kite mereka the best~!! saya sayang mak abah sy jugak~!!

zuriati zainudin said...

ok bai..sama2 doa yg terbaik utk parents kita..diorg sukar diganti dan xkn boleh diganti :)