Monday, 4 February 2013

Rindu Lagi

Assalamualaikum..

lamanya x menulis di sini..walaupun x hot mcm blogger lain tpi kepuasan tu tetap ada..:)
sy rindu lagi??ye mmg tgh rindu ni..bila mana sy terpaksa meninggalkan semua kesygn,kesukaan,kegemaran..perit!tapi Allah memberi yg terbaik..alhamdulillah 2013 dimulakan dgn rezeki yg terlalu dinantikan..berpeluang berkhidmat secara tetap sudah cukup buat diri ini puas..namun itu bukan beerti hidup ini sudah sempurna tapi inilah satu permulaan baru dalam hidup sy..rezeki yg diterima bukan hanya dipikul demi utk sesuap nasi dan bermewah2 tpi yg lebih penting tanggungjawab dan amanah yg harus dipikul..

bila duduk di dalam bilik yg sunyi..hanya deruan air-cond je yg berbunyi hati mudah sayu..bukan tidak bersyukur dgn nikmat ini tapi rindu yg datang sukar ditepis..rindu pada teman2 dulu..rindu pada suasana dulu..rindu pada dia yg selalu buat hati ini rasa dihargai..sy rindu semua itu..rutin hidup sy sekarang sgt jauh berubah..sy perlu bgn terlalu awal (alhamdulillah itu yg sy selalu minta dari dulu),perlu drive jauh2 utk ke tempat kerja,masuk ke bilik yg sunyi (tiada teman berbual,tiada teman utk berkongsi hanya ada teman sejawat yg hanya berkongsi masalah kerja dan bukan peribadi),tiada sarapn yg enak2,tiada dia menghadiahkan senyum setiap pagi utk sy,tiada sahabat setia yg ajak lunch,tiada aktiviti yg membuat sy tersenyum di luar waktu pejabat...tiada yang dulu..tiada..

bukan tidak bersyukur!tidak!sy hanya berkongsi rasa sy yg dulu dan kini..besar harapan ini utk rasai semula rasa yg dulu di sini...sy benar berharap..sungguh!

3 comments:

fidayu mohd shobri said...

lumrah..itulah rasanya bila kita tinggalkan rutin harian yg dh bertahun kita buat.

insyallah..bilik sunyi itu akan jadi bilik yg paling meriah, masa akan mengubah segalanya..

tapi aku yakin, semeriah mana pun bilik tu nanti,takan dapat melebihi meja lama yang dikongsi dan sempit itu.

kerana itulah kuasa 'cinta pertama'

Innboomerang said...

camne ngan tempat kerja baru ?oke

Mrs. Aisam said...

ayu....aku sokong...meja yg sempit itulah tempat kite bertenggek..muat tak muat kene bagi muat jugak2....siap duk kat lantai pon xpe jji nk duk dekatkan..sbb nk sembang punye pasal...hehehe..las-las kene sound bru tekebil2 n blah...

tempat jatuh lg dikenang..inikan pulak tempat bermain...