Sunday, 17 February 2013

Cinta Kedua

Assalamualaikum...

sedihnye ble skrg dh jarang2 nk update blog...sshnye nak cari masa yg sesuai..hati ni meronta2 nk share macam2 tapi terpaksa ditahan..bila dh ada masa tiba2 rasa x best nk update sbb dh basi..suspen je kan entry kali ni hehe..

ok sy jatuh cinta lagi!!dulu sy igtkan cinta pertama itu plg indah tapi sy silap..yg kedua pun ada indahnya..elehhh nak speculate entry i le tu hehe...cinta pada kerja baru saya la.pejam celik pejam celik dh sebulan lebih menjawat jawatan baru (syukur ya Allah) n dh 2 minggu lebih duduk di penempatan baru yg berbeza sangat bagi sy..meh saya cite pengalaman hari-hari sy di sini..jom!

hari pertama melapor diri jantung ni xyah cite la laju cmne..mmg nervous.1 yg unik bagi sy di sini..mereka menggunakan panggilan hormat PUAN utk sy.agak janggal terutama bg org bujang macam sy.hingga ramai yg 2,3 kali panggil tapi sy buat xtau je..hahaha!bila dh masuk 2 minggu ni alhamdulillah dh mula serasi dengan panggilan tu..x masuk lagi pengalaman dgn klien sy..macam2 ragam..alhamdulillah hingga hari ini Allah belum mengurniakan perasaan benci,jemu,bosan...harapnya sy terus diberi ketabahan,ketenangan dan kekuatan untuk terus menjalani tugasan sy.dulu masa kt U sy selalu berangan nk jadi kaunselor walaupun sy tgh study admin science hahaha!tapi alhamdulillah Allah itu maha mendengar..Dia makbulkan permintaan sy..di sini sy tidak membetulkan orang tapi sama2 mengubah dari buruk ke baik..utk mengubah orang of coz sy kena berubah dulu..dh xleh nak moody,marah2,emosional..semua tu kena buang.bukan menjadi hipokrit tapi untuk tidak memberi negative perception pada sy.terlalu banyak yg sy belajar di sini..yg paling sy suka adalah belajar menghargai hidup ini..dalam kuliah yang pernah sy hadiri selalu diingatkan untuk mengamalkan dan menyebarkan ilmu yang berguna..sy selalu buntu...prospect sy terlalu kecil.hanya kepada keluarga dan rakan2 terdekat.dalam FB n twitter pun ada sy sebarkan tapi bimbang niat disalah erti..sehinggalah sy datang ke sini...setiap pagi semua kakitangan diberi peluang utk bercakap apa sahaja tidak kira teguran,pandangan dan apa saje kepada klien..ye sy rebut peluang itu!sy gembira bila mereka amalkan..sungguh sy terharu!

bersyukur sangat dikurniakan rezeki yg x disangka ini.saban waktu melihat sekeliling..menilai diri ini..melihat kelebihan dan kekurangan orang lain sebagai 1 pengajaran dan pembelajaran.sukar untuk digambarkan rasa syukur ini.

banyak lagi yg ingin dikongsi.biar sy simpan dulu ye..yang pasti cinta kedua sy ini ada indahnya!


1 comment:

fidayu mohd shobri said...

yes!! pasti ada indahnya.. tapi kena la cari keindahan tu ;)