Blog Archive

Tuesday 11 September 2018

Kita Juga Bahagia!

Assalamualaikum wbt.
Semoga di bawah lindungan rahmatNya selalu.

Alahai...lama sangat ummi tak menulis...hajat tu ada tapi ruang dan masa tidak mengizinkan..hampir ke penghujung 2018..terlalu banyak suka dan duka yang ummi lalui..tapi Alhamdulillah tetap diberi kekuatan olehNya.

Tahun ni ummi sangat jarang bermedia sosial..masa tu macam lari pecut dengan ummi...urusan keluarga dan kerja sangat padat dalam urusan harian..banyak benda tertinggal..hal kawan-kawan terutamanya..Allah...bukan lupa.memang diakui pada mulanya diri sendiri yang memilih untuk mengurangkan masa bermedia sosial dan lama kelamaan jadi kebiasaan (ada masa pun x bukak hahaha)..cuba mencabar diri utk kurangkan.

Kenapa?mungkin itu yang orang akan tanya (dah ramai sebenarnya yang tanya)..macam mana nak mulakan cerita ye..ok macam ni pernah satu masa ummi terlalu sibuk dengan update dari kawan-kawan hingga terabai sikit masa dengan anak-anak..sampai tahap paling teruk bila ummi mula membandingkan hidup orang dan hidup kita..ada jugak yang timbul rasa nak mengeji dan tak kurang terlalu memuji hingga nak jadi macam dia!

Masya Allah!

Satu hari masa anak-anak tidur bila tgk muka diorang rasa macam Ya Allah rasa terabai banyak masa yang sepatutnya jadi hak diorang.rasa menyesal dan marah pada diri sendiri..jadi hari tu jugak cuba selami apa yang ingin dicari..lama jugaklah menyelam hahaha!

Akhirnya nekad..

Kini lebih bahagia meluangkan masa dengan anak-anak dan urusan kerja..hidup dalam realiti...tidak lagi hidup dalam 'fake'..bukan yang rajin bermedia sosial itu semunya fake tapi entahlah...kenapa terlampau melihat sisi hidup orang lain sedangkan sisi hidup kita yang realiti juga indah?

Kita juga bahagia!


2 comments:

Pepatung_Askar said...

Alhamdulillah dgn ape adenye kite ye zu... Wlpon aku xde zuriat tp aku bersyukur dgn perjalnan hidup ini.. Allah sebaik2 perancang.... beso dh ijah n iyaad.. mase cepat beno berlalu...

Innboomerang said...

Syukur dengan apa yang kita dapat.perancangan di tangan NYA.kita hanya mampu berdoa.happy for u cik. Doakan aku juga