Tuesday, 7 July 2015

Ramadhan Kali Ini

Assalamualaikum wbt
Ampunilah kami Ya Allah.

Dah 20 hari melalui Ramadhan..Ramadhan kali ini lain dari yang sebelum ni.sy berpuasa berteman lagi tahun ni .kalau sebelum ni sy mohon pada Allah untuk hadirkan sesiapa sahaja yang boleh temankan masa berbuka dan sahur Alhamdulillah tahun ni Allah tambah seorang lagi teman.Izz Khadijah!

Khadijah tak banyak masalah sangat.cuma ada masa dia merengek2 manja minta temankan tgk tv...Khadijah ummi nak masak la!tapi itu bukan masalah besar.masa sahur pun langsung tak bangun walau pun Abah selalu je jatuhkan tudung periuk la cawan plastik la sudu la...tq Khadijah sbb bagi ruang pada Ummi n Abah untuk sahur dengan tenang.

Selalunya masa berbuka adalah masa Khadijah mengantuk dan nak tidur.Situasi ini agak mencabar sebab terpaksa hanya minum air kosong dan kurma atas katil sambil tidurkan Khadijah..kalau bernasib baik Khadijah tidur sebelum masa berbuka...dan kalau nasib kurang baik terpaksa tepuk2 untuk tidurkan dia sampai jam 9.00 malam...argghhhh. Khadijah selalu menguji Ummi tau.

Letih tu xtau nak cerita cmne n kadang2 segan nak share sebab semua yang bergelar ibu pernah lalui dan rasa suka duka itu..cuma letih tu kadang2 jadi double bila terpaksa uruskan semua benda sorang2 tanpa suami..pengorbanan isteri bila suami kerja waktu syif hehe..

Bagi Ummi itu lumrah yang perlu dilalui dan Ummi sangat bahagia...terima kasih anak Ummi!


No comments: