Blog Archive

Sunday 8 June 2014

Ekslusif!

Assalamualaikum wbt.
Semoga semua sentiasa di bawah lindunganNya.

Kalau ditanya apa gambaran perasaan yang boleh disimbolikkan mungkin pelangi kot.warna yang bercampur2 sama macam perasaan sy.Gembira bila Allah anugerahkan suami dan zuriat yang hadir tanpa diduga.dalam masa yang sama bimbang andai ada perkara yang tak diingini berlaku sepanjang perkahwinan dan kehamilan.sedih sebab insan-insan yang terlalu rapat belum diberi rezeki dan jodoh seperti teman mereka ini..

Seriously sehingga sekarang sy blum lagi share secara terbuka apa jua perasaan sy spjg bergelar isteri dan mengandung ini.risau andai ada yang berkecil hati...mungkin sesetengah orang berpendapat itu rezeki masing2 tapi bagi sy tak salah kalau kita lebih peka dengan orang sekeliling.kadang2 sy lihat orang lain selalu sangat share di IG @ FB @ twitter atau ape saje social web tentang gembiranya tanpa langsung fikir dan sedar kegembiraan mereka boleh membuatkan ada yang menangis hampa...sy ada kawan2 rapat yang masih belum ditemukan jodoh dan mendengar isi hati mereka sy dapat rasa betapa berkecil hati nya mereka lihat orang lain update itu ini bersama bf @ gf @ tunang @ suami..mcm tu tu jgk dgn zuriat..update sangat bab progress kandungan la ape la...bagi sy lebih baik jgn obses sgt..selitkan la sikit rasa prihatin pada kawan2 dan sedara mara...susah ke?

entah itu pendapat saya..lain orang lain pendapatnya...tapi kan seronok andai rasa itu disimpan secara lebih eksklusif?


2 comments:

Pepatung_Askar said...

xpe... deme seronok sgt le tu, tu yang share tu gamaknye zue... hehehe... biase le manusia ni pelbagai ragam.. rezeki memasing ye dak.. skrg ni trend... sume nk upload ig, fb , tweet, aku le slh sorang tu...moge mereka lebih positif... in shaa Allah... hehehe..

dinamarlianasuparman said...

kann..da penah merasa rasa itu.and i am and will be more careful next time.kalau rasa mcm gatal sgt nk share jgk bleh je buat hidden status.tu pendapat aku la..
lain org lain rezekinye kan..betul ckp bai moge mereka yg upload n mereka yg menengok lebih positif. ^_^