Blog Archive

Wednesday 18 December 2013

Andai itu tentuNya

Assalamualaikum wbt.
Semoga terus dilimpahi rezeki.

Minggu lepas adik sy berjaya dipanggil temuduga..keputusannya mungkin dalam Januari.semoga dia dimurahkan rezeki.sy hanya bantu dari segi doa,moral support,beli kasut baru n tips2 dari pengalaman sy n kawan2.terlalu kecil pertolongan sy pada dia jika nak dibandingkan apa yang Mak n Abah buat.3 hari selepas majlis "1 step closer", zauj pun dipanggil interview.Alhamdulillah seminggu lepas tu dia berjaya n lapor diri few days later.Seronok dia bukan kepalang le...yela dh lama apply keja yg course dia belaja dulu maunye tak happy kan..Kata orang rezeki nak kawen.tak kisahlah yang penting sy percaya pada rezeki Allah.

Sy perasan ramai kawan2 akan cakap benda ni pada sy "best la ko dh keja tetap" "seronokla keja bagus" etc.
For me itu bukan ukuran utk sy bahagia.masa sy menganggur hampir 9 bulan di kampung dulu pun sy cukup bahagia.Bahagia bila bangun subuh dapat hirup udara segar di kampung, dapat breakfast dengan Mak n Abah, dapat g pasar dengan Mak n Abah, dapat jalan2 n attend kenduri n majlis2 tanpa perlu mohon cuti...oohhhh memang sy bahagia sangat!jadi sy tak nampak logiknya bekerja tetap itu bahagia.Komitmen sekarang adakala buat sy letih,penat,stress!Ampuni aku Ya Allah andai aku tidak bersyukur.
Jadi tolongla jangan sebut lagi tiada keja tetap tidak boleh bahagia,keja gaji kecil tidak bahagia,keja bukan yg kita minat tidak bahagia.tiap2 sesuatu itu ada bahagianya.



Stop merungut!stop compare our rezeki with others!stop jealous!terima seadanya dan redha andai itu tentuNya...

2 comments:

Anonymous said...

Sangat memotivasikan diri.Kerja tetap atau kontrak andai rezeki itu halal dan digunakan ke jalan yang benar...pasti kebahagiaan itu akan ada.. -'IB'- :)

Puan cordiy said...

tahniah utk kamu berdua..
suka sangat
:-)