Blog Archive

Wednesday 3 April 2013

Satu Tidak Cukup

Assalamualaikum..

rasa kekok dh lama tak menaip panjang2..lagi kekok bila nk zahirkan apa yang terlintas di dalam minda ketika ini...idea kadang datang kadang hmmmmm ke laut huhu..

new life sy alhamdulillah macam biasa.nothing special.gadis biasa.hehehe..bekerja dalam kelompok yang pelbagai sedikit sebanyak membuat sy sentiasa bermuhasabah.takut terlalu meninggi takut pula terduduk hingga tak mampu berjalan.melihat mereka yang gah membuat sy terfikir sebentar "adakah aku begini jika aku sudah berada seperti di tempatnya?"..bimbang.bimbang bila terlupa mensyukuri.bimbang terlalu leka dengan nikmat yang melimpah.takut andai diri ini tergolong dalam golongan orang yang sombong dan tidak bersyukur.

bila melihat ke satu sudut lain hati bertambah resah.mampukah aku mengharung dugaan sehebat mereka.takut andai diri ini sentiasa rebah meredah ujian yang maha hebat.bimbang kalau-kalau diri ini menyalahkan takdir..



melihat dua situasi ini hati jadi tersentuh.syukur dengan apa yang dinikmati walau diri tidak sehebat orang lain.teringat kata seorang teman SATU TIDAK CUKUP SERIBU TERLALU BANYAK.sebenarnya sy kurang faham bila seorang teman sy menyebut pepatah itu dalam satu sesi kaunseling.sy berkerut dahi.klien apatah lagi.bingung dibiarkan merungkai pepatah itu.makin lama sy menyelusuri dunia baru ini sy mula mengerti apa sebenarnya istilah itu.kini sy faham.sangat2 memahami..benarlah pengalaman guru paling berharga..teladan dan pengalaman mendewasakan manusia.

3 comments:

fidayu mohd shobri said...

apa kata u huraikan setu tidak cukup, seribu terlalu banyak tu? i rasa i pernag jumpa kata-kata tu,tapi tak lekat dihati, hilang mcm tu je..

Pepatung_Askar said...

teringat kamu cite elaun kritikal...sbb kene ketuk naye je..sbb seratus..hakhak..mcm mn ayat kamu.. [pasal keje]

zuriati zainudin said...

bai:hahaha
ayu:make it short manusia selalu tdk bersyukur!huhu...