Blog Archive

Tuesday 19 November 2013

Kagum

Assalamualaikum wbt.
Semoga sentiasa dirahmati Allah selalu.

Ok straight to the point.Kenal siapa Ammar?Sy pun langsung tak pernah mengenali siapa dia sehinggalah sy terbaca coretan Ibu Ammar di FB.Sy hanya perempuan biasa yang cetek ilmu dan kurang pengalaman hidup...tapi kisah Ammar sangat2 menyentuh hati sy.sy kagum!!

Semalam sy sempat menonton video Ammar yang dibuat oleh GPTD...sekali lagi sy kagum...subhanallah!
Itu kisah dia dan cerita hingga akhir hayat dia...cerita dia hingga ke liang lahad...dan bagi yang mengenalinya cerita itu dan sebelumnya akan terus mekar di bibir mereka..

Cerita kita?

Mungkin kita tiada kekuatan untuk sehebat Ammar..tiada keyakinan setinggi Ammar tapi itu mungkin kita sekarang...berdoa dan berusahalah agar kita juga terpilih seperti Ammar sebentar lagi atau esok atau lusa atau pada waktu yang telah ditentukan Allah.

Semalam sebelum balik dari tempat kerja sy sempat suruh staf2 buka video tu..tak kisahlah apa yg diorang rasa tapi atleast sy dh sampaikan kisah hidup anak muda yangsy tidak pernah kenal tetapi sy sangat kagum...harap2 boleh dicontohi...seorang staf lelaki yang nmpak cekal mengalirkan air mata...semoga dia mendapat petunjuk dan hidayah seperti Ammar..amiin.

Ammar...semoga tempatmu di syurga...dilayani bidadari2 syurga.amiin ya rabb.

No comments: