Thursday, 15 November 2012

Syukur..syukur..syukur

Assalamualaikum..

Abah dah selamat kembali ke rumah dan ke pangkuan kami semua..syukur ya Allah.Selesai sudah rukun Islam ke5 abah..sehari memang rasa tak cukup mendengar cerita abah..terbuai mendengar cerita abah..cerita abah bukan omong kosong..bukan meninggi diri jauh sekali menunjuk-nunjuk tentang kisah di tanah suci..apa yang keluar dari mulut abah semuanya berisi..air mata abah bukan tangis yang dibuat-buat..aku yakin.dari lahir hingga kini inilah kali pertama lihat abah murah dengan air mata..kenapa?hanya Allah dan abah yang tahu semuanya.

Tetapi ada satu kisah abah yang membuatkan sy teruja.Abah jumpe Prof MKI di Madinah.ye sy tak tipu dan abah juga tak bohong.Ya Allah...akhirnya abah dulu yang jumpa Prof..tersenyum sy sendiri..kata abah sejam bertemu dengannya air mata memang tak putus mengalir.sendu.kata abah satu hari nanti dia harap kami semua dapat bertemu prof di Madinah..dalam tangis abah sempat lagi sy tanya "bah Puan Roza ade tak bah?cantik tak die bah?"..abah tersenyum.kata abah Puan Roza sentiasa di sisi Prof tapi di sana dia xtau sapa yang cantik sapa yang tak sebab semuanya menjaga aurat hingga tak terlihat kecantikan mereka..nauzubillah.

hati makin membuak utk ke sana.


p/s:kata abah pesan Prof semua orang boleh jadi sepertinya.yakin dengan Allah...tiba-tiba teringat email yang sy bagi pada Prof (even Prof x reply or mungkin tak sempat baca pun hehehe...)..dlm email tu sy suruh Prof cari Abah.mmg tak logik tapi akhirnya Allah temukan mereka walau masing-masing tak perlu mencari.

6 comments:

taufix hidayat said...

Sekadar berkongsi cerita & gambar ;
http://fixmylive.blogspot.com/2012/11/kepulangan-haji-di-klia.html

zuriati zainudin said...

tq :)

Mrs. Aisam said...

bilelah agaknye kite akan jadi tetamuNya....harap suatu hari nanti pasti..amin..insyaAllah....

zuriati zainudin said...

aamiin..banyakkan berdoa :)

fidayu mohd shobri said...

alhamdulilah...sampai hajat u.. allah makbulkan doa u.. ;) nanti jumpa cerita lg yek!! xsabar nak dengar cerita kat tanah suci

zuriati zainudin said...

hehe...i pun tak sangka u.ok jap g kite story mory ye :)