Blog Archive

Tuesday 9 July 2013

Ia tidak begitu..

Assalamualaikum wbt..
Semoga kita dirahmati Allah selalu.

sy seperti orang lain ada impian yang ingin dicapai..dan sy juga seperti orang lain merasai bagaimana perasaan apabila yang dirancang dan dihajati tidak tertunai.adakala rasa sedih,bingung,kecewa.dan rasa itu akan terus kekal di dalam hati andai sy terus ikutkan rasa hati dan nafsu yang membuak2..ya Allah!sy tau dan sy yakin dengan janji Allah.janji Allah untuk jodoh saya.janji Allah untuk rezeki saya.janji Allah untuk ajal saya.saya akan terus yakin dan percaya.


 
dalam hati sy 2012 atau paling lambat Civic ini akan jadi milik saya.tapi ia tidak begitu.

tidak mengapa.mungkin doa sy untuk memandu kereta yang cantik,elok dan selesa untuk bawa Mak dan Abah jalan2 belum dimakbulkan Allah.atau mungkin Allah ingin sy pandu ASX ni utk Mak dan Abah nanti.in shaa Allah.amin ya rabb.

 sy berhajat sebelum umur 30 tahun sy sudah memiliki rumah ini..bukan terlalu demand untuk memiliki rumah ini tapi sy ingin keluarga sy selesa mengunjungi rumah sy nnt..tetapi hampir ke usia 30 tahun belum lagi tercapai.

 atau mungkin Allah kurniakan rezeki sy lebih dari apa yang ada sekarang dan mungkin juga sy akan mampu miliki rumah seperti ini supaya bukan sahaja family tapi rakan2,staf2 dan mungkin rumah sy nnt mempunyai ruang yg cukup untuk usrah sy nnt.

 dari sy kecil lagi Krabi adalah salah satu destinasi impian sy..sebabnya sy kagum dengan view yg sgt cantik pada gambar yg Mak gantung di dinding rumah..masa tu sy xtau di mana tempat ini.sehinggalah sy terjumpa gambar yg sama kt Google.tapi hingga sekarang sy tiada kesempatan utk ke sana.

tidak mengapa sy yakin dengan janji Allah.dan sy tahu mungkin itu bukan tempat yg perlu saya pergi lagi..atau mungkin sebenarnya Allah telah pilih sy utk ke sini dalam masa terdekat ini...amin ya rabb.

 Atau mungkin Allah ingin beri saya rasai semua ini dahulu?

sy tidak pernah salahkan takdir.jauh sekali menidakkan takdir..SUNGGUH JANJI ALLAH ITU BENAR.

3 comments:

fidayu mohd shobri said...

;) nanti kita gi krabi ye..

zuriati zainudin said...

ok....doa ye :)

Anonymous said...

ala...bestnyee entry yg niii..

-dint